levina

Alla inlägg den 21 december 2013

Av christina eilefors - 21 december 2013 19:52

Våra liv är små rum av universum

Småpåvar är vi allihopa

över våra egna rum.


Bestämmer vem vi släpper in och när,

även om.

Vem som åker ut och när,

och i så fall för hur länge?


I mitt universum

är jag min egen försvarare.

Jag är nämligen skyldig 

mig själv att stå upp för mitt rum.

Det är ju ändå jag

som ska vistas där en livstid.


I mitt universum 

är det jag som registrerar,

är det jag som analyserar

är det jag som levererar.


Respektera det är Ni snäll!

Då vinner Ni respekt tillbaks.

Jag älskar människor.

Är du brun som chokladmjölk

Är du svart som sammetsnatten

Är du vit som mjölk

oändligt med nyanser av färger


Tillsammans ska vi få våra universum

att kretsa kring varandra 

likt molekyler och atomer 

i en helhet här och nu.


Dumheter bör dock avslöjas

och utrymme omöjliggöras

i vårt gemensamma rum.

Vem är jag?

Ta reda på det.

Jag är här tillsammans

med er andra.

© 2013 i dec 



Ovido - Quiz & Flashcards