levina

Alla inlägg den 13 december 2013

Av christina eilefors - 13 december 2013 20:07

Ensamhet
Två ljus
Vertikalt
och horisontell tystnad.
Ordbajsare bland bygdens
vänner. Ha! Genomlysta!

Människor är bra på en sak!
Att bajsa!
Bajsar med munnen gör man.
Bajsar bakom religiösa skynken.
Religiös dynga!

Jävla hyckleri. Eller djävulskt, om det är lättare att smälta.
Vad Gud anbelangar, Han talar bara silver och tiger guld. Han är ädel, Han allena. Den ende med rätt att tiga eller tala och stå utan skuld.

Två ljus av frid, ett för silver och ett för guld. Guds ljus.

Människa! Du är genomlyst.
Hycklare!
Smyg inte lismande upp bakom mig mer!
Le inte och låtsas att allt är som du önskar. Det är det inte. Även om jag ler tillbaks. Det är endast för att inte göra dig till åtlöje inför de andra.
Min barmhärtighetsgärning mot dig.
Tänk på det nästa gång du ler mot mig och söker min respons.
© 2013

Ovido - Quiz & Flashcards