levina

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Nybadad i Hoppets ljus

Av christina eilefors - 4 januari 2014 23:59

Jag kände knytnävslaget i mitt bröst
Det kom från insidan
Det var Gud som måttade med precision
Med nanosekundens exakthet
träffade Han där Han ville
för Han såg!
Han såg behovet i vitögat
och startade en tryckvåg med början i evigheten.
Bröt in som en tyst basunstöt som
rungande smekte trasig människa
Jag kan börja gå igen, känna trygga strålningsvärmen
Ha den som riktmärke från mitt förvirrade och trasiga läger.
Når jag så mänsklig ände innan solen går ned och tar mig med sig i sitt ljusdop.
Kliver upp om gryningen nybadad och trygg trots riven för nu har jag sett Hoppet i levande gestalt.

Januari 2014 C Eilefors

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:29

En dag blir jagen del av dina gamla tideri ditt gamla livTill en orörd dammig yta blir jagen bok i ditt livsbibliotek Kanske en dag stryker dina fingrar skrämdamin rygg i nyfikenhet på känslanhur det var där och då Aldrig skall du då bli visshu...

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:16

Hur skulle jag kunna skrivaom inte ljuset mötte mörkret?Hur skulle jag kunna det om inte ditt ljus bar mitt mörker?Om inte mitt onda mötte ditt goda? Hur skulle jag kunna höra poesins melodi om inte din djupa sånglikt kuggar mot ett kugghjulgick ...

Av christina eilefors - 24 januari 2014 19:22

Privatliv Ensam med dina tankar Inte alls Ditt inre ligger ständigt bart och blottat inför den Gud du tror vill dig illa, den Gud du anklagar och undviker.Just däri att dina tankar är nakna inför himmelen ligger din befrielse. Inte är Gud din springp...

Av christina eilefors - 21 januari 2014 22:03

Gud, jag känner fartvinden i ansiktet. Jag virvlar runt i fallet.Ta emot mig när jag börjar närma mig botten.Det är det sista jag förmår, att be dig att inte se bort vid nedslaget Jag är trött Gud Slitna tankar tusen år gammal fast ung.Låt mig gå sön...

Av christina eilefors - 16 januari 2014 14:52

Salt står gråten och väntar i strupen Orden stockar sig stannar i embryots stadie Tankar slår knut och låses fast. Minut för minut Gråten blir till saltstod i bröstet eller i huvudet. Fastnar i halsen likt ett strypgrepp Saltstod ...

Ovido - Quiz & Flashcards