levina

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Varandras skuggor

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:29

En dag blir jag
en del av 
dina gamla tider
i ditt gamla liv
Till en orörd dammig yta blir jag
en bok i ditt livsbibliotek

Kanske en dag 
stryker dina fingrar skrämda
min rygg 
i nyfikenhet på känslan
hur det var där och då

Aldrig skall du då bli viss
hur ser min dagbok ut idag
Ingen sådan kunskap skall då
dig bliva given

Den som lever med 
är den som är ajour
Minns
En dag är gammal skåpmat
alldeles för torr 
Ditt guldglimmer syns då blott i fjärran
Minns min Vän 
Minns min själ, 
kanske möts vi än en gång 
Gud vet 
©Cek2014

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:16

Hur skulle jag kunna skrivaom inte ljuset mötte mörkret?Hur skulle jag kunna det om inte ditt ljus bar mitt mörker?Om inte mitt onda mötte ditt goda? Hur skulle jag kunna höra poesins melodi om inte din djupa sånglikt kuggar mot ett kugghjulgick ...

Av christina eilefors - 24 januari 2014 19:22

Privatliv Ensam med dina tankar Inte alls Ditt inre ligger ständigt bart och blottat inför den Gud du tror vill dig illa, den Gud du anklagar och undviker.Just däri att dina tankar är nakna inför himmelen ligger din befrielse. Inte är Gud din springp...

Av christina eilefors - 21 januari 2014 22:03

Gud, jag känner fartvinden i ansiktet. Jag virvlar runt i fallet.Ta emot mig när jag börjar närma mig botten.Det är det sista jag förmår, att be dig att inte se bort vid nedslaget Jag är trött Gud Slitna tankar tusen år gammal fast ung.Låt mig gå sön...

Av christina eilefors - 16 januari 2014 14:52

Salt står gråten och väntar i strupen Orden stockar sig stannar i embryots stadie Tankar slår knut och låses fast. Minut för minut Gråten blir till saltstod i bröstet eller i huvudet. Fastnar i halsen likt ett strypgrepp Saltstod ...

Av christina eilefors - 12 januari 2014 19:44

Värmekameran söker av för att finna det gömda i mörkret Vad deras hjärtan gömmer i mörkret? Tungor talar ett, läppar ler, röster smeker lömskt dina förväntningar. Du är ointressant för dom söker endast sina egna syften. Hav förtröstan! T...

Ovido - Quiz & Flashcards