levina

Alla inlägg under december 2011

Av christina eilefors - 3 december 2011 10:46



 


  I LOVE MY DOG!  


   

Tack Gud för min hund och alla fina stunder hon bjuder på. Jag ber att hon ska bli helt återställd, först för sin egen skull, sen för att jag älskar den där lilla hårbollen och vill inte mista henne. Amen!  

   


  

Det ovan skrev jag den 20 november under rubrien "Både människor och djur..."


Vad har sedan hänt? Har hon blivit återställd?

  

From death to life.

Här följer en saklig redovisning av vad som hänt med Mirsa sedan hon blev sjuk.

Riktigt sjuk.



Blodproverna visade så höga världen att veterinären var tvungen att späda ut provet 3 gånger innan maskinen kunde läsa av resultatet. Och även då var levervärdena så höga att hunden snart skulle förgiftas av sig själv, eftersom lever hade noll funktion. Och det märktes på hunden som var mer död än levande.

Jag grät hela dagen, tårarna flödade i strida strömma HELA dagen. Min son var också jätteledsen (inget han visar framför morsan i vanliga fall).

En kompis som är jägare skulle få ta bort henne i skogen. En plats där hon känner sig fri och glad.

Mitt hjärta brast. Jag läste i bibeln att man ska be för de sjuka och smörja dom med olja. Oljan i sig är inte på något sätt "magisk" men det STÅR så och det står även att Gud hjälper både djur och människor. 

Jag bad för min hund under tårar. 

Grejen är den att hon har varit till en så stor glädje och välsignelse att det bara inte stämde att det var tvärslut. Men lider hunden MÅSTE man hjälpa den att få sluta.

Jägaren som skulle ta bort min hund skulle inte kunna göra det förrän om ett par dagar. Under dessa dagar bad jag till Gud.

Jag matade henne med vatten från mitt finger tills hon druckit nästan en halv dl. Det tog tid att tömma den lilla koppen, men hunden måste få i sig vätska. Många människor som ligger inför döden upplever en sådan törst och Mirsa orkade inte ens stå upp och dricka själv. Jag ville inte att hon skulle törsta ihjäl. Paradoxalt.....

Jag matade henne på samma sätt med välling, vilket var det enda hon ville ha. Det tog lång tid varje gång men hon är värd allt.

Jag började se små små förbättringar, sakta men säkert. Steg för steg. Detta var för en vecka sedan.


          


  SHE'S BACK ON TRACK! 

She eats, she plays, she barks, she poops, she pee, she guards, she loves, she do all the things she used to do. And more :) . 


 
Take a look at this!
THIS IS MIRSA TODAY!
An iron-lady! 
May I say "HALLELUJAH"?
 
I woun't even ask.
Thank you God!
        

Ovido - Quiz & Flashcards