levina

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Våldsbejakande extremistisk islamism

Av christina eilefors - 18 februari 2011 18:30

I  Expressen den 17 februari 2011 står att läsa att nya hot om terror riktas mot Sverige med orden: "Det är på tiden att den svenska regeringen omvärderar sin position gentemot islam och muslimerna innan mujahedin slår till igen." 


Låt oss vända på steken och säga att det är på tiden att dessa våldsverkare som kallar sig muslimer, dvs mujahedinaktörer och andra våldsälskare inom genren, omvärderar sin position gentemot Det Heliga Livet vilket alla människor fått som gåva av den Högste, och gentemot alla livsbejakande muslimer, kristna, judar och övriga.


Att gå ut och söka tillfällen för att åsamka så stor skada som möjligt på mänskligt liv vinner inga mujahedin"ister" några anhängare på, vare sig till rörelsen som sådan eller Allah, som de säger sig tjäna. 


Att respektera det liv som Gud skapat är början till Gudsfruktan.


Men med yviga gester  väsnas jihadister, och med drama och svulstiga ord om ond bråd död för alla man inte lyckas skrämma till underkastelse, visar man endast mörker och ondska. Det förtjänar varken respekt, rädsla eller fruktan, vilket är några av de mål man vill uppnå med sina illdåd.


Våldsbejakande extremistisk islamism ska inte förknippas med de människor som i frid och ro vill utöva sin muslimska tro. Lika lite som vi bör förknippa inkvisitionerna eller korstågen med den kristna läran. Både inkvisitionerna och korstågen liknar i sitt väsende det som den extremistika islamismen idag uppvisar. Samma gamla blodtörstiga och maktfullkomliga ulv, dock i en annan skepnad och med annat namn än under medeltiden.


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:29

En dag blir jagen del av dina gamla tideri ditt gamla livTill en orörd dammig yta blir jagen bok i ditt livsbibliotek Kanske en dag stryker dina fingrar skrämdamin rygg i nyfikenhet på känslanhur det var där och då Aldrig skall du då bli visshu...

Av christina eilefors - 4 augusti 2015 23:16

Hur skulle jag kunna skrivaom inte ljuset mötte mörkret?Hur skulle jag kunna det om inte ditt ljus bar mitt mörker?Om inte mitt onda mötte ditt goda? Hur skulle jag kunna höra poesins melodi om inte din djupa sånglikt kuggar mot ett kugghjulgick ...

Av christina eilefors - 24 januari 2014 19:22

Privatliv Ensam med dina tankar Inte alls Ditt inre ligger ständigt bart och blottat inför den Gud du tror vill dig illa, den Gud du anklagar och undviker.Just däri att dina tankar är nakna inför himmelen ligger din befrielse. Inte är Gud din springp...

Av christina eilefors - 21 januari 2014 22:03

Gud, jag känner fartvinden i ansiktet. Jag virvlar runt i fallet.Ta emot mig när jag börjar närma mig botten.Det är det sista jag förmår, att be dig att inte se bort vid nedslaget Jag är trött Gud Slitna tankar tusen år gammal fast ung.Låt mig gå sön...

Av christina eilefors - 16 januari 2014 14:52

Salt står gråten och väntar i strupen Orden stockar sig stannar i embryots stadie Tankar slår knut och låses fast. Minut för minut Gråten blir till saltstod i bröstet eller i huvudet. Fastnar i halsen likt ett strypgrepp Saltstod ...

Ovido - Quiz & Flashcards