levina

Alla inlägg den 26 november 2011

Av christina eilefors - 26 november 2011 08:49

 


Den renaste och mest möjliga stunden,

tidig morgon

huset är uppfyllt av tystnad,

"sounds of silence".


Silence of God

sounds louder than anything,

it speaks words of life.


I skenet av värmeljusen,

stormens vinande i knuten

försöker äta upp "the silence of God".

Det stormar verklilgen ute

och här innne sitter jag i Guds talande tystnad.


Som profeten Elia,

Han såg stormen som bröt loss klippor men 

"Herren var inte i stormen"

Han såg jordbävningen men

"Herren var inte i jordbävningen"

Han såg elden men

"Herren var inte i elden".


När Elia hörde den stilla susningen

gömde han sitt ansikte.

Varför? Därför att DÄR var Herren. I grottan.


Jag sitter här inne i min "grotta" denna morgon.

Här är det endast Herrens stilla susning jag lyssnar efter.

Och jag hör den faktiskt.

Han talar livgivande ord till mitt inre.

Det är sant. Jag upplever det ju.

 

Ute stormar det rent bokstavligt, jorden bävar på sina håll i världen

bränder härjar och orsakar stora skador.

Reklam, information, erbjudanden, kom och köp,

billigt, tag två för priset till en osv. 

Flodvåg efter flodvåg av uppmaningar från Mammons tempel.

Bättre fly än illa fäkta (från ordspråksboken i Bibeln).

   


Jag flyr in i min arla morgongrotta.

Här får jag kraft och inriktning för dagen. 

Herren ger sabbaths vila i hjärtat.

Mitt i bruset och strulet.


Stackars människor.

August Strinberg sa: Det är synd om människan.

Ja, när hon står hjälplös utan hopp om att bli kvitt oro och ångest.

Jag älskar min Skapare.

Han ger så mycket och vill ge ännu mer.

Han stämmer träff med människohjärtat i det stilla.

Men ekorrhjulet slungar individer långt ut i periferin.


Det tar ett tag att bli avprogrammerad allt skräp som informationsflödet vill trycka in i våra stackars hjärnor.

Snacka om hjärntvätt!

Hellre hjärn och hjärttvättad av Skaparen än hjärntvättad och bergatagen av samhällsapparaten där ute

.  


Mitt värde som människa och person ligger inte i hur effektiv jag är i samhället.

Det ligger i min identitet hos Skaparen.

Jag älskar dig himmelske Fader.

Tack för livet du ger mig!


 


Ovido - Quiz & Flashcards