levina

Alla inlägg den 18 september 2011

Av christina eilefors - 18 september 2011 08:50

 


Jag sitter på farstubron och njuter av värmen, trots att solen gömmer sig bakom mörka moln. En liten man på 6 år uppenbarar sig framför mitt hus. Det är grannens pojke. Han ser INTE glad ut. Vi börjar småprata och efter en stund sitter han bredvid mig på min bro. Revolvern har han med sig och den ligger i säkert förvar på ena trappavsatsen.

   





Jag försöker muntra upp den molokne lille mannen med diverse historier. Efter en stunds tystnad av eftertanke säger jag:" Har du sett vilka mörka moln! Det blir nog regn. "

 


Han svarar: "Jag  har dödat en spindel!" Jag replikerar: "Snälla, kan du inte väcka upp spindeln igen så slipper vi regnet?" 

 

Då tar han sin revolver och kommer med ett bättre förslag. Han säger: "Jag ska skjuta guden i rumpan!" Jag blir full i skratt men säger allvarligt: "Men det hjälper väl inte mot regnet?" "Jo", säger han, "då går guden och så tar han molnen med sig"!

 


Ovido - Quiz & Flashcards